Fortsätt till huvudinnehåll

Dagens boktips

Jag kan inte ens skriva ordet boktips utan att höra den nynnade sången från barnprogrammet jag växte upp med.
Mina boktips så här lagom till bokrean är i alla fall andra delen i trilogin om Maj, Kristina Sandbergs "Sörja för de sina".
Ja, helst att man läser del ett först då. Den här gången får man inte bara följa huvudpersonens ångestdrivna tankegångar, utan även makens. Mycket spännande. Till helgen måste jag ta mig till biblioteket och låna del 3.

Sedan ramlade jag över denna som en kollega tipsade om:
"Polcirkeln" av Liza Marklund. Jag var inte ett stort fan av böckerna om Annika Bengtzon så jag var lite tveksam, men kollegan bedyrade att det var ett annat stuk på de här. Hon hade rätt. En berättarstil som passar mig bättre, med växlingar mellan nu och då som bygger upp spänningen och karaktärer som är lika intressanta i sina tonårs-jag som när de är vuxna. Jag har bara kommit halvvägs, men det känns som en vinnare i deckargenren. 

Imorgon börjar bokrean, jag har spanat in vad jag vill ha. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens dag

Jag har ju helt glömt att berätta hur jag maxde den första sommarvarma och soliga dagen på året (i lördags)? Man följer med Cous-cous på en trip till Trosa. Där fanns Vintage sale med olika fynd: