Fortsätt till huvudinnehåll

Mandat att göra som vi vill.

Herr B.o.B. åkte med jobbet till Norge över helgen och jag känner av bristen på ork. Slut på idéer hade vi också.
Men vi lyckades få dagen att gå ändå.

Efter lite städning tog vi en promenad till lokala secondhand affären där barnböcker kostar 15 kronor för 4 stycken. Så vi kom hem med en samling med Karlsson på taket, och en samling med Hugo och Josefin, inte vet jag om arvsmassorna kommer gilla dem, men de är ju klassiker liksom. Sen hittade vi två helt oanvända böcker om experiment som framförallt Polarn gick igång på. 

Medan Polarn satt och kollade vilka experiment vi ska genomföra (alla tydligen) så hittade jag två storpocket för en tia styck. Jag ser verkligen fram emot att få fortsätta på Fredrik Backmans uppföljning till Björnstad.   

Arvsmassorna hittade ett pussel de verkligen, verkligen ville ha. Min förklaring om att 1000 bitar är en utmaning gick dem totalt förbi. Så jag köpte det, men mest för att se om jag kanske kan få lite ro av en sådan sysselsättning. Det lär ju bli jag som får lägga det.

Vi fortsatte dagen med att ta en långpromenad för att äta lunch på en pizzeria, för vem orkar laga mat eller äta hemma. Arvsmassorna åt mer än någonsin. Efter en längre promenad hem inhandlades lördagsgodis och "Superhjältarna 2". Vi hann inte mer än att börja dela upp pusselbitarna innan arvsmassorna ledsnade och klockan börjat bli mycket, så vi åt nacho-middag framför tv:n tittade på filmen. Vi skrattade alla gott åt bebisen. Arvsmassorna somnade snabbt och enkelt när det var läggdags, för idag har varit en sådan dag där vi gjort mycket utan att egentligen göra något alls, men framförallt har vi gjort precis som vi vill. 

Nu springer katten runt och skriker, för det gör hon när en familjemedlem inte är på plats. Det enda som kommer hjälpa mot kattens vallhunds-beteende är att jag också går och lägger mig, men jag vill fortsätta med pusslet. Jag tror att jag kan ha hittat en avkopplande aktivitet som passar mig. 

För en dag utan egentligt innehåll, passar väl ett inlägg utan egentligt innehåll.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.