Det låg ett brev i brevlådan idag.
Inuti låg ett gratulationskort.
Cous-cous hade försökt skicka ett kort till min födelsedag. Postnord har ju dock... ... en annan typ av leverans än de haft tidigare. Kortet anlände till postterminalen:
15 dagars leveranstid. Det hade på riktigt gått fortare för henne att gå till fots hemifrån henne, hem till mig och lägga det på lådan. Hon hade hunnit gå hem igen också.
Det hade varit roligt om det inte vore för att de tar betalt för denna tjänst (22 kronor) och trycker en liten slogan på brevet:
Jaså?
Kommentarer