Fortsätt till huvudinnehåll

Dagens film

Trots att det nog riktar sig till en yngre publik vid det här laget så ville Arvsmassorna se Toy story 5.
De hade ju sett alla andra liksom resonerade de, så vi gick på bio idag.

Snål som jag är valde jag i det nya biljettsystemet de billigaste biljetterna, trots att vi är trogna sitta-högst-upp-publik. Det var inte särskilt bekvämt att sitta på rad 5, men inte så mycket mindre bekvämt att det skulle motivera 30-60 kronor mer per biljett för andra platser. Vi betalade nu 297 kronor totalt och skulle betalat 477 spänn om vi valt de gamla platserna. Och ja, vi smugglade in dricka och snacks eftersom de också är hutlöst dyra.
Jag förstår att biobranchen går lite på knäna, delvis på grund av valen de gjort de senaste åren skulle jag tro, men jag vägrar vara delaktig i att bio är en klassfråga. 
 
Filmen var sådär tyckte vi alla, det var lite uttjatat och storyn var lite krystad, men ett okej tidsfördriv ändå. Alltså tur att jag inte valde de dyrare biljetterna och köpte alla snacks och drickor på bion, för det hade känts onödigt att lägga över 700 spänn på den upplevelsen.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Men herregud!

Pyret behövde ett par nya jympaskor. Hur svårt ska det vara. Svårt. Jätte-jätte-jättesvårt. Hon ville ha jympaskor med glitter på. Och guld. Vi lovade ingenting och förklarade att vi inte kunde bestämma vad det fanns för skor i affärerna, eller i vilka storlekar. Första affären. Hon hittar ett par svarta skor med glitter som jag också tyckte var okej. Men inte 600 kronor okej. Sen hittade hon ett par med glitter-ränder i regnbågens alla färger som jag tyckte var way out there och heller inte värda 800 pix. Andra affären. Ett par Frost-glitter-jympaskor och ett par guldglitter-jympaskor blev till stooora förälskelser, men fanns bara i storlek 25 och uppåt. Pyret ska ha 24. Tredje affären. Igen, jävla Frost-glitter-jympaskor i storlek 25 och uppåt. Inga andra skor duger än de i guld och med Frost vid det här laget. Inga som helst förkl...

Tänk positivt.

Tentan är klar och inskickad! Eller "klar",  jag vet ju i och för sig inte om jag har skrivit det läraren tyckte att jag skulle. Men imorgon har vi redovisning för grupparbetet, sen är skolan slut! Eller "slut" är den ju inte förrän nästa sommar. Men det är sommarlov! Eller "lov",  jag börjar ju jobba på måndag. Men det är ledig helg! Eller "ledig" är man väl aldrig med barn. Men det är fredag! Fredag är det, ingen kan ändra på det!!

Dagens män

Vi trotsade hettan och hade en heldag på London zoo. Det blev många vätskekontroller och påfyllnad av solskyddsfaktor. Man ville bara simma mot strömmen. Känna sig som en vacker fjäril. Fast efter tropikhus och gassande sol kände man sig mest så här: Det var en trevlig heldag i alla fall, fast vi smälte bort emellanåt. Mindre trevlig upptäckt är den manliga blicken på våra Arvsmassor. Jag har varit irriterad av att se blickarna här och där, men blev rosenrasande när det hela kulminerade när vi idag gick förbi en stillastående bil med 2 unga män. Arvsmassorna gick snäppet före (bara för kontrasten: med gosedjuren de just köpt på London zoo i sina påsar) när de två männen började stirra och sen skrika: " Wow!  I wanna take your virginity! " precis som det blev grönt och de gasade iväg. Jag blir fortfarande så arg bara av att tänka på det. 1 1   o c h   1 2   å r. De är 11 och 12 år!! Som tur var så märkte Arvsmassorna ingenting eftersom de var fullt upp...