Fortsätt till huvudinnehåll

Rädda liv

Dagen inleddes tungt med det ständigt närvarande ämnet Våld i nära relation. Vid ett möte för oss med särskilt ansvarsområde visades en film från Agera kvinnojour om Julia.
Oavsett hur svår frågan är så behöver den lyftas gång på gång, för kunskap i ämnet räddar liv.

Man kan också rädda liv så här:
Det var dags att repetera S-HLR. Jag fick godkänt även denna gång.

Man kan inte rädda livet på andra om man inte tar hand om sig själv, och något som kan vara en livräddning är att umgås med trevliga människor. Så efter jobbet gick vi hem till kollegan för stickjunta.
Först utrustades vi med hemstickade raggsockor:
Sen tändes en brasa:
Och vi dukade upp plockmat.
Där satt vi sedan med våra projekt, 
och pratade om filmer, böcker, inredning, mat och husdjur. Jag tog varje tillfälle att mysa med katten, som, trots hur det ser ut på bilden, var otroligt kelig och sällskaplig.
Vips så blev man väl officiellt tant då, när en kväll med stickor och ostbricka var det trevligaste sättet att spendera fredagskvällen man kan tänka sig. 

Dessutom var det läge att skicka världens bästa ordvits till min bästa ordvits-kompis:
Stick och Brinn.
Ha ha ha ha ha 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens dag

Jag har ju helt glömt att berätta hur jag maxde den första sommarvarma och soliga dagen på året (i lördags)? Man följer med Cous-cous på en trip till Trosa. Där fanns Vintage sale med olika fynd: