Fortsätt till huvudinnehåll

Reservplan

Jag skulle diska, det kan ju gå precis hur som helst. Idag gick det så här:
Och det hade ju kunnat leda till en mindre katastrof som inleder tredje världskriget. Men, vi hade en kaffekanna i reserv! Herr B.o.B. hade greppat en när jobbet skulle göra sig av med deras Moccamaster vid en flytt för några år sedan.

Lärdomen här skulle kunna vara att nu genast införskaffa ytterligare en reservkanna att ha i skåpet. För hade inte vi haft denna så hade det kunnat dröja flera dagar innan jag kunnat intaga en riktig kopp kaffe (jobbets kaffe räknas inte, det kommer ur en maskin och kvalificerar endast som något-innehållande-koffein). 

Frågan är om jag kommer vara så smart att jag drar nytta av denna lärdom.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens dag

Jag har ju helt glömt att berätta hur jag maxde den första sommarvarma och soliga dagen på året (i lördags)? Man följer med Cous-cous på en trip till Trosa. Där fanns Vintage sale med olika fynd: