Fortsätt till huvudinnehåll

AW är efter jobbet

Det gick ut en fråga om vilka som skulle med på AW. Upplägget var det som kallas "sunkpub-runda"; alltså att man stannar vid olika stationer utmed en tunnelbanelinje och går på en lokal krog.

Jag kände:
- Varför går man till mer än ett ställe?
- Hur länge måste de hålla på om man ska åka till fler ställen?
- Vad fint att de tror att jag skulle orka en sån sak.
Det var också en kollega som nämnde att hon hade bokat en dejt med någon som var jättegammal. Jag anade att det där nog var en definitionsfråga, så jag frågade vad som nu menades med jättegammal och fick veta att han säkert var närmare 50 än 40. Och ja, bilden var på en man i 40-års åldern.

Imorgon är det äntligen fredag. Då ska tanten inte hänga med på "sunkpub-runda" utan satsa på att ta sig hem utan käpp och hålla sig vaken tillräckligt länge för att äta chips, eftersom det gäller att njuta när man snart ska dö. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens dag

Jag har ju helt glömt att berätta hur jag maxde den första sommarvarma och soliga dagen på året (i lördags)? Man följer med Cous-cous på en trip till Trosa. Där fanns Vintage sale med olika fynd: