Fortsätt till huvudinnehåll

Triss i miss

Lilla mamsen fyllde år. Jag gick in på på Euroflorist på morgonen och beställde en bukett. Jag valde en av de som gick att beställa samma dag och tänkte att jag beställt i god tid. 

Inte levererades det någon bukett. Inte var det någon som ringde heller.

Så denna morgon skickade jag iväg en fråga till Euroflorist och undrade vad som hänt. Inte lång stund efter fick jag svar:
Inte har någon återkommit på hela långa dagen.

Mamsen hade ett missat samtal på förmiddagen idag när hon var ute en timme, men har i övrigt inte varken hört eller fått något. 
Jag drog iväg ytterligare ett meddelande till kundtjänst en timme innan de stängde, men fick inget svar.

Jag förstår att saker kan hända, leveranser kan strula till sig och de skyddar självklart sig själva genom att hänvisa till att rådande omständigheter kan göra att leverens kan dröja en extra dag (även om den butik som brukar leverera i området ligger bara några hundra meter bort från mamsen).
Men med det sagt. Känns ju ändå som lite dålig service att inte få blommorna levererade på beställd dag, särskilt när det är en födelsedag. Men de levererades inte heller dagen efter. Ännu mer dålig service blir det att inte få någon återkoppling i frågan på hela dagen heller. Lite som när tåg är försenade; jag blir inte så irriterad på förseningen i sig, men ruskigt irriterad på att inte få någon information. Det är ju lite grann som att det hos Euroflorist blivit trippel miss i service kan jag tycka. 

God service efter detta skulle väl vara en schysst kompensation, men det lär väl inte hända. I dagens "Beställ på nätet, handla inte i butiker, hjälp till att inte sprida smitta" så är det ännu mer High chaparall att handla på nätet. De vet att vi kunder är så beroende av det att online-köp kan hanteras lite hur som helst, känns det som. 
Sedan finns det ju företag som sköter beställningar utomordentligt också måste jag säga. Men i detta fall blev jag Bitter och Besviken, är väl en bra beskrivning. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.