Fortsätt till huvudinnehåll

Shopping-rage.

Alla har väl hört talas om "road-rage"?
Jag får "shopping-rage".
Först, när jag ska kolla rea-kläder i en affär och blir ständigt knuffad, och bort-stressad av en anställd. Bruden ska flytta/omorganisera/trycka ihop, reakläder, vilket betyder att hon ritch-ratchar galgarna fram och tillbaka i en rasande fart, och drar ihop en hög och snabbt rusar till nästa ställning för att trycka in dem där.
Medan hon gör detta i en fart som skulle göra en studsboll långsam och trög i jämförelse, svischar hon fram mellan ställningarna och knuffar på kunder som står i hennes väg.
Oavsett ställning man ställer sig och bläddrar i, så är hon snart där och rycker undan hälften av plaggen, eller kommer farande och trycker in kläder just där man står.
Den lilla vännen måste självklart göra sitt jobb, men hon kanske borde visa hänsyn till kunderna, som gör att hon har ett jobb.
Sen blir jag irriterad på hur de begär att man ska betala 5 kronor för att använda toaletterna i köpcentret, utan att använda de kronorna till att hålla rent och fräscht på toaletterna.
I övrigt blir jag ständigt irriterad på hur folk knuffas, stannar mitt i vägen, står i dörröppningar, ställer barnvagnar vid kassorna så att de blockerar för alla andra, tränger sig före, hostar utan att hålla för munnen, och, och, och... Aaaaarggghhh.
Fast lite fika, lite fynd, och en lugn make vid min sida, så blir det ändå en trevlig dag.

Så jag åkte hem, och skulle boka biobiljetter, vilket jag försökte göra på mobilen.
Gör inte det om ni inte måste.
Jädrans vad krångligt med så liten touchscreen.
Nu ska vi åka iväg och ge mig mat, det brukar göra mig på bättre humör, och sen se "The darkest hour".
Vi har ju biogodis liksom.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.