Fortsätt till huvudinnehåll

Evighetsmaskin.

Jag har en ledig vecka innan skolan drar igång.
Jättelyxigt, jag vet.
Jag hade inga planer, trodde jag, tills jag vaknade imorse, då hade jag tydligen gjort en hel lista i sömnen.
Vilket jag gjorde om till en riktig lista, som bara växer, för jag kom på flera saker medan jag tränade.
När jag skulle klä på mig så började jag plötsligt rensa garderoben, och det stod inte ens på listan.
De som tror eller tycker att jag ständigt rensar garderoben, tror och tycker helt rätt.
Min garderob är som en evighetsmaskin.
Det är en naturlig följd av att använda kläder som en hobby, jag köper löjligt billigt, använder, tröttnar, och skänker vidare.
Vilket låter så onödigt, men är helt jämförbart med playstationspel, stickning, broderier, eller målning, i kostnad och nödvändighet.
Om jag nu måste försvara denna hobby, i konsumtionshetsen.
Fast nu tog det lite stopp kände jag, det kommer nog bli en minskning i kläd-hobby-området ett tag, jag har så det räcker.
Typ.
Skäms.

Halvvägs igenom kränga på/slita av/lägga i fina högar så tog jag en paus, och tog en fika med fina Å.
Vi snillen spekulerar, skrattar, får lite sorg i hjärtat, oroar oss, gör upp planer för att få våra karlar att bli som dom borde, och dricker lite kaffe.

Medan jag fortsätter att fixa och dona funderar jag på hur det inte kan dimpa ner något erbjudande om att bli (om inte enväldig härskare) super-duper-mega-organisatören.
Att min talang går förlorad är en skam för samhället, för ingen kan mäta sig i ordning och ständiga projekt som jag.
I alla fall när det gäller att faktiskt genomföra de projekt jag planerar.
Mycket märkligt.

Nu ger jag mig på nummer 4 på min lista.
För jag är inte bara organiserad, utan också rasande effektiv.
Eller kanske bara vansinnigt rastlös.
Och lite knasig.

Kommentarer

Jenny sa…
Hihi.
De tre sista raderna skulle jag själv kunnat skriva. Om mig själv alltså...

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.