Fortsätt till huvudinnehåll

Hög klass.

Jag kan inte säga att jag förstår varför, jag köper det inte alls, men av någon anledning så ska man enligt vår svenskalärare kunna skriva en novell.
Varför det är viktigt att alla människor ska behärska det kan jag inte på något sätt se logiken i.
Vad i vårt samhälle kommer gå snett om vi inte besitter den kunskapen?
Därför kan jag inte påstå att jag la ner så särskilt mycket krut på uppgiften.
Jag följde instruktionerna, jag ägnade våra två lektioner åt att plita ner vad jag hade kommit på, och levererade en rätt banal historia som jag hade knutit ihop snabbt och slarvigt på slutet bara för att då fick jag halva lektionen ledigt.
Jo, även plugghästar som jag tröttnar.
I alla fall när jag inte på något sätt ser syftet med det jag håller på med.
Idag kom utvärderingen.
Jodå, det var i klass med en färdig författare.
Kom igen.
Tacka för att hon ska uppmuntra sina elever.
Men att säga att fyra sidor svammel utfört på dryga tre timmar är i författar-klass.
Nope.
Det visar väl mest nivån på den svenska undervisningen.
Fast en har väl gått och fått sitt första fan då, eftersom min lärare vill att jag skickar annat jag skrivit till henne, för nöjesläsning.
Och om det puffar upp mitt betyg så kan jag väl smöra lite.
Någon som vill ha min autograf redan nu, innan jag börjar hänga med Ranelid, Jungstedt, Läckberg, G.W. och company?

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.