Fortsätt till huvudinnehåll

Vilken dag

Jag ägnade hela frukosten åt att försöka boka biobiljetter, och precis när jag nästan gav upp så lyckades jag! Det verkar vara högt tryck på de få biljetter som finns, för appen fungerade knappt.

Så vi begav oss in till huvudstaden. 
Baconsnacks, Cola zero och Croodarna 2.
Vilken himla upplevelse.
Självklart åt vi lunch på Max och shoppade också, som en riktig heldag på stan.

För att göra upplevelsen komplett så var det haveri på tåglinjen och efter lång väntan fick vi bara åka till stationen innan vår. Pyret utbrast:
"Vad bra, då får vi ta en långpromenad också!" Så det gjorde vi, i regnet, med varsin glass i handen och släpande på shoppingpåsar. Självklart började tågen susa förbi medan vi gick, för precis då var problemet tydligen löst igen. 

När jag just slagit mig ner i soffan efter 6 timmar på stan kollade jag mobilen och där fanns ett meddelande med erbjudande om kvällsfika. Arvsmassorna kröp nästan ur skinnet i sin iver att få komma till kompisarna, och jag fick träffa två (!!) sådana här:

En vecka gamla.
Fullkomligt obligatoriskt kunde jag utbrista "Vad små de är!" Och "Man har ju glömt hur det känns att hålla en så liten!"

Sen rundade vi av med en gigantisk regnbåge över himlen.
Vilken himla dag det blev. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.