Fortsätt till huvudinnehåll

Myror och loppor

Just när jag knöt på mig löparskorna såg jag något röra sig. 

Vi hade fått in myror igen. 
Morgonaktivitet: Döda myror.
Som tur var såg jag det tidigt och kunde mosa varenda liten rackare, och hindra att få fler genom att go bananas med denna raring:
 
Funkar så bra.
Jag vågar inte ens tänka på hur hallen sett ut om jag tagit lika lång sovmorgon som resten av familjen.

Full av äckel och irritation blev det riktigt bra tid på morgonens runda, fast jag valde den nya jätte-backiga sträckan. Nästan samma tempo som vid den mycket mindre backiga rundan; 1,27.
Min nemesis; Mördarbacken

Någon gång i livet ska jag palla att springa den. 

Arvsmassorna har närt en dröm att ha Loppis. De ha försökt kränga grejer genom att ställa upp bord utanför oss, och blev extra taggade när de sålde ett spel till en granne. Eftersom jag också haft garderobsrensning förverkligade vi deras dröm och åkte till bakluckeloppis. 
 
Det vi krängde var några kassar med grejer vi egentligen tänkt köra till secondhand, så vi tog en 10 styck för allt. Det mesta blev sålt innan Loppisen ens startat sen blev det segt, och arvsmassorna uttråkade, så en timme efter det öppnat gav vi upp. Med lite kläder och några pussel kvar, och 300 plus efter avgiften var betald, åkte vi hem. Arvsmassorna fick dela på vinsten, så det är möjligt att de vill göra om det någon gång, och varför inte. Om de kan få några kronor för det man egentligen tänkt skänka bort, så är det väl inte så dumt. 

Det känns dessutom som att vi bara bockar av den ena obligatoriska sommaraktiviteten efter den andra. Nu check på Loppis, både som köpare och säljare. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.