Fortsätt till huvudinnehåll

Sagor norröver

För ovanlighetens skull rörde vi oss norrut tidigt på morgonen. Dagens mål var en mellanlandning i Mora, närmare bestämt på Sagolandet Tomteland. 

Det var alldeles lagom att strosa runt mellan föreställningarna i skogen. Dagens väder förstärkte miljön och gav perfekta kulisser till älvor och magiska ting.

Men det var nog precis på gränsen för arvsmassorna, rent åldersmässigt, de börjar nog bli för stora för sånt där. Just idag blev det trots allt lyckat och de var nöjda fast jag tror inte det kommer locka nästa sommar 

När parken stängde checkade vi in på Mora Parken hotell och gav oss ut på stan, självklart I Vasaloppets tecken.
För mig började resan lite sisådär. Jag har tagit maxdosen av blödningsminskande medicinen, ändå har den bara hjälpt lite grann, men istället gett huvudvärk, yrsel och magbesvär. Så jag har lite svårt att se fram emot de närmaste dagarna om de ska bli som dagen. 
Att knata 13 km och vara ständigt orolig över att blöda rakt igenom allt hela tiden, är kanske inte de optimala förutsättningarna för rogivande semester. Det stör mig dessutom att allt på hotell är i vitt; vita handukar, vita lakan, vit badmatta. Inte så kul när man känner sig som Carrie i Stephen Kings roman. 





















Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.