Fortsätt till huvudinnehåll

Semestersyssla

Vad jag hinner göra innan lunch:
Väcka 2 barn.
Springa i 30 minuter.
Styrketräna i 30 minuter.
Stretchövningar i 10 minuter.
Duscha.
Äta frukost.
Plocka undan frukost.
Tvätta träningskläder.
Hjälpa 2 barn att duscha.
Hjälpa 2 barn göra sammanlagt 3 frisyrer.
Stryka barns kläder.
Hjälpa barn att välja kläder.
Hjälpa barn att välja smycken.
Klä på mig.
Hänga upp tvättade träningskläder.
Stryka min tvätt från förra veckan.
Ta hand om blommor.
Vila i 30 minuter innan jag börjar göra lunch.

Efter lunch hann jag med att fika hos familjen som barnen skulle ha lekträff hos, sätta mig ner och virka en stund, innan jag tog en promenad för att gå till en egen lekträff (middag med kompis, igen, fast annan kompis).

Får lite panik över att så mycket av semesterdagarna går åt till att bara svara på alla "Mamma, kan du...?" Känns inte som att det blir så mycket semester eller vila eller vad man ska kalla de här veckorna. Jag längtar tillbaka till fjällstationen, till att bara vara, till att få stänga av och begränsa möjligheter och val. 
Det var så skönt att den enda aktiviteten var att vara ute och ta steg efter steg, det fanns liksom inget annat. Självklart längtar jag också tillbaka till att ha saker serverade. 

Snart är fjärde semesterveckan avslutad och jag känner knappt att jag har haft semester, snarare börjar jag känna mig sliten. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.