Fortsätt till huvudinnehåll

Det bidde inte mycket alls

Jag var som vanligt uppe med tuppen, det var inte övriga medlemmarna familjen. Så jag startade med en kopp kaffe på balkongen tillsammans med katten. Hon uppskattar i alla fall att vara uppe tidigt. 

Innan alla andra fått ihop sig själva hade jag ätit frukost, lagat en (flyg) drake, kollat in en ny serie och planterat mina palettblad. Kolla min skott-djungel:
Mina understimulerade och emellanåt vanskötta bäbisar.

Det enda vi kom fram till att ta oss för när alla var redo att möta dagen, var att åka iväg med det som blev kvar efter loppisen. Självklart kom jag sen hem med saker också, lite kläder till mig och arvsmassorna, och den här:
Något att ha filtar i när de, som nu, inte behövs så värst mycket.
Tillfredsställande, minst sagt.

Resten av dagen bara gick, utan att vi kom oss för så mycket mer. Jag var trött, Polarn lite hängig och hjärnan överkokt i värmen. Eftersom övriga i familjen ändrat sovmönster så här under semestern, hinner ju dessutom halva dagen gå innan man ens kommit utanför dörren, så utrymmet för att spontant komma på något att göra minskar rätt rejält. Jag gjorde det vanliga, virkade på balkongen:
Med min nya bästa kompis. 

Fokus fick till sist bli middagen och Polarn beställde hemgjord pizza. Min blev så här:
Kronärtskocka, oliver, Mozzarella, pinjenötter och ruccola.

Kanske kommer vi göra något mer spännande imorgon, men mat kommer i och för sig alltid vara i fokus.





Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.