Fortsätt till huvudinnehåll

Back to school.

Det är ju lite av en omställning att gå från seriösa praktiken till att försöka vara seriös på universitetet.

Den här kursen började med en ganska otydlig introduktion, gick vidare till en fullkomligt obegriplig föreläsning, vidare till att vi idag skulle starta upp ett grupparbete som ska avslutas med en presentation och vi skulle lyssna på ännu en obegriplig föreläsning.

Skillnaden mellan den här kursen och övriga kurser är alltså inte så stor. Vi förstår inte riktigt vad vi ska göra, vi förstår inte riktigt hur vi ska få information till att göra det de vill att vi ska göra men vi förstår att de på något sätt ställer krav på att vi ska göra ett bra jobb. Fast de inte behöver göra det. 

Svårt att hålla sig seriös då.

Därav, nivån på dagens arbete:

Jag gjorde mig förtjänt av två stjärnor från klasskamraten eftersom jag kunde tillkännage att jag kom ihåg information vi fick på första terminen som vi kan ha användning för i vårt arbete.

Den mängden bläck jag fick ritat på mig motsvarar ungefär mängden bläck som gick åt till att anteckna en tre timmar lång föreläsning. Men med det förstår man ju kanske att det är imponerande att komma ihåg enskild litteratur som lästes för 2 år sedan. 
Om jag nu bara kunde komma ihåg vad det var jag hette skulle jag imponera på mig själv också.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.