Fortsätt till huvudinnehåll

Vårsol och en god bok

De första varma solstrålarna dyker upp och jag skyndar mig att vårstäda balkongen. När lungorna fyllts av all pollen och allt damm som lagt sig över pressenningen och möblerna, så slog jag mig ner.
Fantastiskt ju, att sitta i solen och läsa en god bok.

Nu är trilogin om Maj av Kristina Sandberg slut, och jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Bokhyllan är full av böcker som verkar vansinnigt spännande, men jag har alltid svårt att välja en ny bok när jag just läst något riktigt bra. Tänk om jag blir besviken. Böcker är lite som smågodis; allt ser gott ut i butiken, men när man kommer hem är det bara några få som lockar. 
Jag tror att det kanske blir den här: 
Detaljerna av Ia Genberg.
Men vi får se.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.