Fortsätt till huvudinnehåll

Dagens betyg och bok

Chefen hade kallat in en ergonom från företagshälsovården för att vi alla skulle få en individuell bedömning och anpassade rekommendationer. Jag tycker alltid att såna saker känns som ett test där jag kommer bli underkänd. Men ergonomen var så trevlig och om det var ett test så fick jag godkänt med god marginal:
Jag varierade min arbetsställning bra eftersom jag står för allt adminarbete vid skrivbordet, men sitter vid alla möten och besök. 
Jag använde hjälpmedel som mousetrapper och ståmatta. 
Jag hade rätt höjd på skrivbordet.
Jag hade extrakuddar i besöksfotöljen.
Jag hade skärmen i rätt vinkel.
Jag har bett att få min arbetslampa flyttad för bättre ljus.
Den enda rekommendationen jag fick var att höja min skärm, och så fick jag hjälp att få alla spakar på kontorsstolen förklarade, kontorsstolen jag aldrig använder, för jag står vid skrivbordet. 
Så då kanske jag kan undvika förslitningsskador ett tag till. Skulle väl vara bra efter alla yrken där jag haft ytterst oergonomiska miljöer.

Har haft turen att komma in i en ny bok, apropå ingenting alls.
Fågelbovägen 32 av Sara Kadefors. Ytterligare en bok där hela handlingen utspelar sig inuti huvudet på en emellanåt osympatisk person. Den är lovande så här långt.
Jag återkommer och informerar om den håller i sig.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.