Fortsätt till huvudinnehåll

Annat land

Jag har sagt det förr och jag säger det igen; Hotellfrukost!
Gud vad hon tjatar, tänker ni, men kolla då! Hur kan man inte bli lycklig av det där? Det kan egentligen arvsmassorna svara på för de är verkligen inga frukostfantaster, trots att de har mina gener. Men hur lyckliga är de på morgonen då? Va?

En bastant frukost var precis vad som behövdes när vi skulle hoppa på tåget och åka utomlands.
Hade ju varit kul att åka till typ Berlin, men destinationen var Köpenhamn.
Tyvärr lite regnigt, men väder är väder, vi var mestadels inomhus i alla fall. Först ett besök på Ripley's belive it or not!.
"Not" på den då.
Följt av Guinness world records. Inte mycket till museum, mer som en ställe med massa skyltar där de skriver om olika rekord, inte värt det. 

Att jag sedan ville gå till Nationalmuseet röstades ner som "Tråkigt". "Roligt" var istället att strosa längst Ströget och titta i alla butiker som också finns i Sverige, som Normal, TGR, och Søstrerne Grene. Trots att de imorgon vill gå runt i Malmö och "shoppa". 
Strunt samma, de var glada och jag fick fika.
Kanelbulle med Nutella, på riktigt, folk uppfinner sånt här helt utan att få något pris eller nåt. All heder åt dem.

Vi lyckades efter en hel dag i Köpenhamn hitta tåget tillbaka till Malmö, grattis till förvirrad klimakterietant. Väl framme åt vi middag på Polarns favoritrestaurang Piccolo Mondo. Hon mindes den från förra gången vi var i Malmö, och de har enligt henne den godaste pasta bolognese i världen. Det är också typ ett av få ställen i världen där hon äter upp en hel portion. Tips för barnfamiljer med kräsna barn alltså. 

Det blev en bra dag, tror jag.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.