Fortsätt till huvudinnehåll

Glad påsk

Jag tänkte att det var en bra idé att ta en löprunda på morgonen, och passa på att styrketräna lite kort efteråt, när jag ändå var ledig på en fredag. Jag skulle inte hinna träna på kvällen nämligen.

Sen behövde arvsmassorna röra på sig, och katterna behövde mat, så en promenad till zooaffären 3 kilometer bort var väl en lagom aktivitet innan påsklunchen hos mamma. 
Men så var det ju det där med hur mycket dyrare kattmat är om man köper mindre påsar, dubbelt så dyra faktiskt, på redan dyr mat. Och mellanstorleken på påsar hade de inte. Alltså slängde jag upp en 10 kg påse i famnen, och promenerade de 3 kilometerna tillbaka. Det kändes.

Men sen fick jag påfyllning hos mamsen och kunde återhämta mina krafter.

Till kvällen bar det iväg till den stora staden för att äta med psykologen och läkaren. 
Gott på Taverna Brillo där vi satt i fem timmar.

Förutom att jag blev väckt av katten klockan 4 så är ju att vara vaken till midnatt rätt kämpigt för mig, även när jag sovit. Men det var ju helt klart spännande att uppleva Stureplan en fredagskväll, den världen existerar ju inte längre för mig liksom. Jag kände mig väldigt gammal bland alla höga klackar, korta kjolar, stylade frisyrer och höga tjoanden. Bara att jag tänker på skriken och ropen som tjoanden placerar väl åldern på mig. 

I sann anda för dagen så avrundade jag med att rusa alla trappor ner till tåget för att hinna med, missade att det var byte av perrong, fick rusa upp för rulltrappan och ner igen. Benträning och cardio typ. 
Vilodag imorgon skulle vara bra.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.