Fortsätt till huvudinnehåll

Vad du vill

Regeln är:
Den som inte har, eller är bjuden på, kalas får bestämma vad den vill göra och med vilken förälder. Idag skulle Polarn ha sitt kalas i efterskott, och Pyret valde att hänga med mig. Hon fick välja vad hon ville göra, inte riktigt vad som helst men rätt fria tyglar måste jag säga.
Vad kan en 10 åring välja då? När hon får välja nästan vad som helst. Jo:
Åka in till stan.
Fika på Starbucks.
Gå till Sience Fiction bokhandeln.
Gå till secondhand. 
Äta lunch på Pizza Hut.
Gå till Kawaii.se. (Igen).

Inte för att det var så dumt att promenera runt i solen och bara hänga med varandra, men nästan vad som helst liksom. Ingen bio, ingen flashig lunch, ingen upplevelse, utan bara det vi redan gjort halva lovet typ. Barn är ju ganska spännande. 

Jag bjuder på en annan spännande upplevelse, båda lurviga på samma bild!
Nu är semestern över och imorgon väntar vardagen igen. Det har känts som en lång semester,  och det har gått så fort, men mest har det nog varit väldigt välbehövligt. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.