Fortsätt till huvudinnehåll

Vissa problem.

Förlåt.
Jag kunde inte låta bli.
Jag vet, jag har banne mig problem.
Jag har städat innan jag går iväg till provet istället.
Jag kan verkligen inte låta bli.
Det är inte så att jag inte försöker, jag vill så gärna vara den där som lite coolt kan strunta i det.
Som slänger sig på soffan och tänker att det där kan göras senare, det är ingen brådska.
För det är ju ingen brådska, ingen katastrof, det kommer ju fler tillfällen, och ingen skulle dö av att jag inte har dammsugit.
Utom jag så klart.
Som inombords inte skulle kunna slappna av när jag vet att det finns något som måste tas itu med förr eller senare, och därför stressa ihjäl mig.
Korkat.
Gamla "Skjut inte upp till morgondagen vad som kan göras i dag" ligger och spökar i bakhuvudet och har blivit mitt striktaste budord.
Snacka om issues.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.