Fortsätt till huvudinnehåll

Den som väntar på något gott.

Man vill väl alltid ha det man inte kan få.
När man ska sluta äta godis vill man ha mycket mer än vanligt.
När man ska sluta röka känns röksuget tydligare.
Jag vill sällan dricka alkoholhaltiga drycker, kan gå många månader mellan varven.
Inte av någon princip, om andan faller på så tar jag en whisky, något glas vin, eller en öl.
Men andan faller inte på så värst ofta.
Nu helt plötsligt så är jag påtagligt sugen på vin.
Nu när jag inte ska dricka alkohol.
Nåväl.
Jag tänker att jag säkert kan ta mig en stänkare om ett par veckor.
För jag tänker alltid positivt.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.