Fortsätt till huvudinnehåll

Irriterande.

Okej.
Hyfs.
Vanligt hederligt hyfs.
Hänsyn.
Att kunna umgås socialt.
Är det totalt på väg att dö ut?
Ursäkta, men vad är det för fel på folk?
Som bio.
Att gå på bio kostar en del nu för tiden, och det är inte ens värt pengarna längre.
För det snackas till höger och vänster.
Mobilskärmar lyser som små lampor i raderna när sms besvaras och Facebook kollas.
Herregud, vi pratar om två timmar av ens liv.
Är det totalt omöjligt att hålla käften och låta bli mobilen i två timmar?!
Hur överlever folk när dom sover?
Och stå i kö.
Jag vet att det är en typisk svensk grej, men vi behöver väl inte bli så internationella att vi ger upp den gesten av hänsyn till varandra.
Den som väntat längst får gå först.
Men i dag har det vid tre tillfällen kommit människor och ställt sig, eller försökt ställa sig, framför i en uppenbar kö.
Så jag antar att vi inte gör sånt längre; visar hänsyn och annat tjafs.
Tycker jag är lite trist.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.