Fortsätt till huvudinnehåll

Veckans trendigaste diet.

M skriver om vad som är nyttigt.
Framförallt om vilken nedrans djungel det är.
En säger ditt, en annan säger datt, och alla är dom experter med bevis.
Hur i hela friden ska man veta vad som är sant?
LCHF, ISO, GI, RAW-Food, Viktväktare, Pulver, och allt däremellan.
Alla har ju förespråkare som säger att det fungerar toppen och är det allra bästa.
Alla har de någon som kan bevisa motsatsen.
Och alla dieter blir en industri som tjänar gott om pengar på att vi inte själva är experter och kan veta vad som är sant.
Jag gillar sunt-förnuft-dieten.
Allt är skadligt i för stora mängder, även vatten.
En del är skadligt i små mängder.
Skeptisk är jag mot alla kemikalier och tillsatser, jag äter hellre produkter med hög fetthalt och lite tillsatser än tvärtom.
Hellre smör än margarin.
Hellre grädde än matlagningsvarianten.
Men en kuggis om man gillar LCHF: bär med massor med grädde? Nope. Hellre bären som de är.
Lightläsk, eller vanlig?
Inget av det.
Jag lurar mig själv att det är meningen att vi ska äta som dom djur vi egentligen är, sånt som vi själva kan tillverka, utan fabriker och konstgjorda ingredienser. Även om vi i slutändan låter andra framställa produkten.
Sen lever jag inte alltid så.
Men jag tror att det är så det är tänkt att vara.
Vad lurar ni er själva med?

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.