Fortsätt till huvudinnehåll

Morgonstund gör en jäkligt trött.

Vi fick gå upp vansinnigt tidigt för att kunna sitta och se soluppgången när färjan kom in i hamnen. Vi trodde att arvsmassorna skulle somna både i bilen och på färjan, men det gjorde de inte, det var de allt för taggade för. Åka bilen ombord på en båt! Åka båt till en ö! Ha semester!

Istället satt de och glodde på Powerpuff pinglorna i flera timmar medan färjan tuffade på. Jag satt och glodde på filmen som visades och kände mig halvdöd.

Fast vi kom fram till sist.
Trots att jag påpekat flertalet gånger att vi skulle anlända väldigt tidigt i Visby (ca 8.30) och inte ha incheckning på hotellet förrän klockan 15, så blev det någon slags förvåning över att vi kanske fick börja resan med att spendera dagen i Visby. Vet inte riktigt vad vi skulle göra annars, inte heller fick jag några andra förslag än att gå runt hotellets område , vilket verkade jobbigt att göra i 6 timmar.

Så jag fick min vilja igenom. Vi fikade, och kollade in museet Fornsalen. Polarns omdöme var att hon först trodde det skulle vara jättetråkigt men att det sen var superkul.

Efter lunch gjorde vi ett ännu mer uppskattat besök på Glassmagasinet. De säger att de har 331 smaker att välja på, men vi lyckades välja varsin. Jag tog hemgjord Nutellaglass, jag blev inte besviken.

Efter att ha promenerat runt i Visby så att vi uppnått nästan en mil, och varit vakna sedan klockan 2, så kunde vi äntligen åka alla 6 minuter för att komma till hotellet. Rummen är typ snäppet över vandrarhem, man har i alla fall badrum, men omgivningarna och servicen väger upp den enkla standarden.

Kolla bara in var vi kan sitta och slappa utanför våra rum.

Rummen ska man ju ändå bara sova i, och det är sköna sängar.

Nu är vi lagom mörbultade och tänker ta en tidig kväll, och ladda inför resten av veckan. Imorgon ska jag ju få hotellfrukost för guds skull.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.