Fortsätt till huvudinnehåll

Anpassning efter ork och väder.

Sommarskuggan gav uppdrag som var något anpassade efter vad mor i familjen orkade med, och efter dagens "sommarväder".

Vi skulle ta en promenad i regnet.
Den blev kort eftersom det blåste halv storm och jag blev allt för deprimerad över att ha sådant väder i juli.

Vi skulle spela ett spel.
Det innebär en tripp till Akademibokhandeln för att köpa denna:


Den försvunna diamanten
Jag har varit sugen på den nostalgitrippen. Äntligen är de stora nog för riktiga spel.


Vi tog en omgång med Labyrint när vi ändå höll på. Så är vi säkra på att vi klarade det uppdraget också.

Till sist hade vi i uppdrag att öva på ABC. Tänker att det kan vara bra för Pyret att hålla igång läsande och skrivande under sommarlovet. Polarn blev vansinnigt förtjust i att öva på ord, kunde knappt sluta. Säkert för att hon börjar känna igen mycket fler bokstäver, det ökar så klart intresset.


Själv är jag makalöst nöjd över att kunna ägna sommaren åt att se tredje säsongen av Stranger things. Jag är helt såld på hela känslan i den serien, säkert också på grund av ren nostalgi.

I övrigt har en hel semestervecka kommit och gått. Men vem håller räkningen. 


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.