Fortsätt till huvudinnehåll

Man tager vad man haver

Jag var ute och sprang imorse. Allt för sliten för 5 km, men tillräckligt pigg för rekord.
Jag tar vad jag får och gör vad jag kan i dessa lägen.

Någon annan som är bra på Carpe diem är Lillfjant som också är kreativ när det gäller att aktivera sig. Man kan ju till exempel sno en av arvsmassornas marshmallow.
Hon har haft fantastiskt kul med den där.

Själv hade jag fantastiskt kul när jag hittade dagens secondhandfynd. Arvsmassorna letade upp några byxor, tröjor och en jeansjacka, men jag hittade varsitt set med skidbyxa och vinterjacka, som de godkände.
Vintern är fixad! 

Till mig själv hittade jag en jättefin kappa:
Vintage från ett engelskt märke; Rodex, som verkar vara fint som snus. 
Hela stora kassen med allt för vintern gick på 270 riksdaler. Hur kul som helst.

Om ni undrar så är jag fortfarande orolig för att bli sjuk. Tänk om det är något nytt ovanligt virus som har tre dygns inkubationstid och att det trots allt var Polarn som smittade Pyret. Då är faran inte över. 
De här dagarna har satt permanenta ärr i föräldraskapelsen tror jag, jag kommer aldrig slappna av igen. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.