Fortsätt till huvudinnehåll

Bytt är bytt

Pyret skulle iväg på kalas hela dagen, då kändes det rimligt att låna kompisens lillasyster. Summan av barn i respektive familj blev på så vis den samma. 
Den lilla tjej-trion drog iväg till Naturhistoriska och detta:
Cosmonova. Det var ett tag sedan. 
Vi valde att se Superpower dogs.
Fullt av fina exempel på fantastiska samarbeten mellan hund och människa. En av räddningshundarna som presenterades var denna:
En Newfoundland! Jag fick akut saknad och begär. Det var så att jag kunde känna vår nuffes päls under fingrarna. När jag går i pension, då ska jag banne mig ha en nuffe!

Till kvällen, när barnutbytet skett och kvällsmyset var igång fick jag detta härliga meddelande i träningsappen:
Jag ligger på 15000 steg eller mer alla andra dagar. Känns som en algoritm i appen som skulle kunna förfinas. Jag tänker att det kan vara lite vanskligt att appen rekommenderar ständigt högre aktivitetsnivå, oavsett vilken nivå personen registrerar, eller vilken typ av aktivitet som registreras. Känns som att den skulle rekommendera ultralöpare att ta en tiominuterspromenad för att öka aktiviteten på den minst aktiva dagen. Hälsohets liksom. 
Själv tryckte jag "nej" på "Var det här till hjälp?", men noterade att appen justerat att min mens numer beräknas till var tredje vecka, och det är ju helt rätt. Tyvärr. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.