Fortsätt till huvudinnehåll

Fjäril vingad på Haga

Vi hade hoppats på att få se en Atlasspinnare, det gjorde vi inte, men det blev ändå ett mysigt besök på Fjärilshuset.
Jag hade uppenbarligen klätt mig rätt för besöket, för jag blev utvald.
Med god tajming fick vi se när hajarna matades.
Owe Sandström lyckas få det till ett oväntat spännande event att se en haj sluka en bit fisk. Vi jublade glatt. 
Det man inte jublar över är priserna; 750 spänn för inträde och fika för tre. Aktiviteter för barnfamiljer är lagom otillgängligt konstaterar jag varje gång. 

En mer tillgänglig aktivitet med barn är mobilspel, därför lät jag arvsmassorna introducera mig i Roblox. 
De skrattade gott åt min förvirring och mina svårigheter att ta mig genom banorna. Jag skrattade gott åt att jag nu är inbjuden i deras spel och har insyn i vad de pysslar med.

Förutom utflykt till Haga, mobilspel, middagslagning, städning och träning skaffade jag mig extra vuxenpoäng. Jag tog resterna från tacomiddagen och gjorde mig två lunchpajer medan middagen stod i ugnen.
Kände mig så vansinnigt kompetent som lagar lunch till veckan och tar tillvara på rester. Kanske är det nu det händer, det är nu jag kommer bliva stur.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.