Fortsätt till huvudinnehåll

Dagen då B.o.B. glömde

Tempot har ökat på arbetet, såsom det brukar emellanåt, och det gör mig lite trött.
Stress och vilda hormoner är väl inte en strålande kombination, vilket märktes idag, flera gånger om.

Jag hade precis stängt ryggsäcken och var på väg att gå när jag kom på att jag glömt packa ner lunchlådan.

Jag hade stängt ytterdörren och tagit två steg när jag kom på att jag glömt mina hörlurar.

Jag och Polarn var precis framme vid hennes skola när jag kom på att jag glömt mobilen hemma. Fick gå tillbaka 1,5 kilometer innan jag kunde gå de 4 kilometrarna till jobbet. 

Jag hade precis lämnat fikarummet på jobbet och var på väg till ett långt möte när jag kom på att jag glömt fylla min vattenflaska, jag fick gå tillbaka.

Jag hade just tänkt att det var dags att gå hem när jag började skriva på en grej, så kom en kollega och bad om hjälp att korrekturläsa, sen kom en annan kollega och bad om en konsultation, sen kom en annan kollega och bad om hjälp med några utskrifter. Sen hade jag glömt gå hem och jobbat över en halvtimme.

Jag hade just tänkt att jag inte fick glömma vantarna till löprundan, sen gick jag igenom att jag hade med mig nycklar, mobilen och hörlurar (jag hade lärt mig, tänkte jag) och glömde vantarna. 

Men det var ändå en bra dag, jag fick tårta på jobbet och Lillfjant mår bra.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.