Fortsätt till huvudinnehåll

Trassligt

"Då river vi av den här dagen!" brukar kollegan säga på morgonmötet. Och det var väl det vi gjorde. Vi tog hjälp av två glasspauser för att ta oss igenom att sitta i de olidligt varma lokalerna. Mot slutet av dagen fanns det inte mycket kapacitet kvar och det kändes inte helt optimalt att promenera hem. Just som jag under promenaden tänkte att jag bara skulle ta mig hem och laga middag, sen kunde jag vila, kom påminnelsen om att vi skulle gå iväg på parkteater. Cirkus cirkör skulle uppträda med sin föreställning Trassel

Ingen rast, ingen ro. Det var till att öka på stegen för att hinna hem och hämta arvsmassorna och möta upp mammakompisen. 
Föreställningen kändes inte optimal för en parkteater där bänkplatser är ytterst få och de flesta sitter på filtar i gräset. Vi såg bara delar av den, och då framförallt de delar där de klättrade lite. 
Men härligt att göra något annat än att träna eller titta på tv på kvällen, även om livet blir lite... ...trassligt.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.