Fortsätt till huvudinnehåll

Är det så nu?

En gång är ingen gång, två gånger är en gång-gång.
Jag testade att ta 5 kilometer som lång runda igen, och det gick ju bra. Så förbenat roligt att få utvecklas. Jag antar att tipset om att få in ett par kortare rundor till per vecka verkligen hjälpte. Och det är ju märkligt att det alla säger att man behöver göra för att orka springa mer, är det som hjälper en att orka springa mer. Sen är jag medveten om att 5 kilometer är en fis i rymden för vana löpare, men för den som börjat springa och träna regelbundet och strukturerat som 45-åring är det nördigt roligt. 

Så hur firar man en sådan prestation?
Jag tog med mig arvsmassorna till godisaffären.
Sedan promenerade vi till Dollarstore, vidare till lunch på asiatisk buffé, vidare till secondhand, för att avsluta med en promenad till djuraffären för att köpa kattmat. Det blev en väldig massa gående idag.
När vi kom hem gick vi lite till och storhandlade, innan jag ordnade den sista tvätten. När skafferi och kylskåp var välfyllda, blommor vattnade och tvätten tvättad slog vi oss ner och tittade på premiäravsnitten av Lego masters och Fångarna på fortet, med godispåsarna i högsta hugg.
En perfekt inramning av en dag där nytta och nöje blandades. Tråkiga hushållssysslor blev gjorda, praktiska saker till arvsmassornas skolgång blev inköpta, kroppen fick röra på sig, och vi fick ha kul. Underbart. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.