Fortsätt till huvudinnehåll

Mor på grönbete.

Så var det dags att släppa ut lilla mor på grönbete.

Tidigt på morgonen samlades praktikplatsen och annat folk för en roadtrip ut till en konferensanläggning. 
I morgonsolen satt vi i en en buss i äkta charterstil och kunde låtsas att vi var på väg genom en annan huvudstad än vår egen.

Kursanläggningen låg högt upp på en kulle och glittrade i solen.
Vi kunde njuta av utsikten och solen under alla de fikapauser som var inlagda titt som tätt. Det är mer regelbundet intag av onyttigheter och föda än jag har fått i mig på flera år.


Inte behövde vi dela rum heller, så jag ska lyckas lista ut hur jag ska välja vilken säng jag troligen inte kommer lyckas få någon sömn i på grund av ovana att sova själv och ostört. Hur gör man? Ingen som snarkar, sparkar, frågar, ropar, spinner och jag behöver inte gå upp klockan 5. Det känns omöjligt.
 

Vi fick inspirerande föreläsningar om bland annat hur vi dagens samhälle ska vara så himla kompetenta, resursstarka och egen lyckas smed genom det enorma utbud vi kan självförverkliga oss i och bli den bästa på allt, när de allra flesta av oss bara uppnår medelmåttighet. Hur blir man nöjd då?
Vi fick matnyttig information om hur man jobbar i den här branschen och rundade av med underhållning med Emil Jensen. Han har gått mig förbi, det är ju enormt synd. Vilken smart, rolig, duktig, charmig, vältalig och tankeväckande person. Läs och lyssna på ett samhällsperspektiv som behövs lyssnas mer på i dagens klimat säger jag.
Med mensvärk from hell avrundades dagen med middag och underhållning.
Laxtartar
Helstekt kalv med blomkålspuré 
Hallonsorbe
Intaget med paus mellan, utan att behöva hjälpa någon med något och om någon gick på toaletten så behövde jag inte följa med.
Jag har varit med om värre.
Faktum är att jag inte ens behövde vara den tråkiga småbarnsmamman som gav upp först för den barnlösa chefen sa att hon ville gå och lägga sig innan jag hann. Jag höll ut ändå ut till klockan 21!
Imorgon väntar en ny dag med frukostbuffé,  föreläsningar, fika och lunch. Bäst att försöka sova lite ifall jag har blivit väckt tidigt så länge att jag kommer vakna klockan 5 fast jag inte alls behöver. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.