Fortsätt till huvudinnehåll

Den som väntar får se.

Det går vattkoppor på förskolan.
Pyret och Polarns bästis har fått det.
Nu är det 10 till 20 dagars inkubationstid för att se om arvsmassorna fått det.

Alltså det sägs ju (i alla fall på 1177 som är den källa jag förlitar mig på) att ju yngre barnen är när de får det, desto lindrigare är symptomen, så eftersom de säkert kommer få det förr eller senare så är det väl lika bra om de får det nu. Men det är ju inte som att jag ser fram emot den dagen, oavsett när den skulle komma. Deras bästis storasyster hade det verkligen inte roligt.

Något nervig väntan är alltså inledd.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.