Fortsätt till huvudinnehåll

Varmt!

Nog för att jag också inser att det är ovanligt varmt för årstiden.
Jag tycker kanske inte att man behöver sätta på sig de varmaste vinterkläderna i garderoben riktigt än.
Men på promenaden till jobbet imorse, när jag tyckte att det i alla fall var kallare än samma tid förra veckan, så undrade jag en aning om hur optimistiska människor är över det här med klimatförändringar.
Jag mötte en dam med öppna sandaler.
Utan strumpor.
Med rödmålade tånaglar.
Jag kanske inte tyckte att det var så varmt.
Fast jag är ju å andra sidan inte känd för att vara någon större optimist.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.