Fortsätt till huvudinnehåll

Gamla vanor

Den gamla kompisen "klarvaken klockan 4 på morgonen" är tillbaka. Trots att jag hade sällskap inatt:
Polarn hade glömt sin Tigis när hon skulle sova hos herr B.o.B. och Tigis vägrar sova ensam, då vägrar så klart Pyrets Vovvis också att sova ensam. Självklart behövde jag skicka bildbevis.  Att vakna tidigt gör att man visserligen hinner med en hel del på en dag, men livet blir å andra sidan något knepigare kvällstid. Det känns som att jag går i sömnen när klockan passerat 19. Skönt att veta att sovklockan snart rättar till sig. 

Andra saker som ställer till det är detta:
Eller tekniskt sett är det ju inte snön som ställer till det, utan snöröjningen. Trots snö i mängder i två hela dagar har inte en endaste liten människa skottat där vi bor. På gården mellan dörr och port får man pulsa fram genom ett tjockt täcke. De som kan, vill säga. Fint på något sätt att snö kan överraska så många människor, så många gånger. Vi får väl se hur mycket benträning det blir att gå till jobbet imorgon.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.