Fortsätt till huvudinnehåll

En natt

Jag var borta en natt, den natten sov jag som jag inte sovit på flera år. Sedan var jag åter i min vardag och Lillfjant hade saknat mig så. Hon följde efter mig varje vaken stund, småpratade sådär som hon börjat med, och vek inte från min sida under natten. Inte heller kunde hon låta bli att väcka mig varannan timme genom att spinna och sniffa mig i näsborrarna. Hon har lärt sig att det är ett effektivt sätt att väcka mig på. Vilken överraskning. Jag tänkte att det bara var den natten, att hon skulle lugna ner sig under helgen. 

Nej. 
Natten mot lördag.
Natten mot söndag.
Natten mot måndag.
Varannan timme. 
Idag höll jag på att somna medan jag satt och tittade på en föreläsning. Jag tror faktiskt att jag tog en micropaus.

Jag förbereder mig på ännu en natt.
Det gör hon med.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.