Fortsätt till huvudinnehåll

Fullt hus

Äntligen har det blivit tillräckligt varmt på morgonen för att kunna springa i t-shirt och lämna löparjackan hemma. Å andra sidan så är det väl bara dagar från att jag tycker att det är lite för varmt även klockan 6.00 på morgonen. Jag är lite tvärtom och kämpar mer för att ta mig ut under den här årstiden som kommer, än under höst/vinter/vår. 

Idag behövdes den extra energin från träningen för att orka ha öppet hus halva dagen. Pyret hade bjudit hem 3 kompisar för att titta på uppträdande av Liamoo.
Tjohoo! 

Men mest umgicks de så här:
De skrek lika högt när de tittade på uppträdandet som när de spelade sitt spel ihop. Men hade det inte funnits fika i köket är oklart om vi hade sett dem eller bara hört dem. 

Polarn och hennes kompis lekte lite lugnare genom att spela spel på det gammaldags sättet, utan att jag lägger någon värdering i det. Själv försökte jag så gott det gick att hjälpa kompismamman med tvillingarna. Jäklar vad tungt det är att bära runt på en ettåring, det klår all annan överkroppsträning.

När alla gått hem fortsatte vi spela spel:
Någon av arvsmassorna har lite mer vinnarskalle än den andre. Det kanske leder till lite en mindre trevlig vinnare och lite mer tandgnisslan vid förlust. Kanske. 

Så här till nationaldagen ska man väl äta lite extra gott till middag, så vi gjorde hamburgare:
Så var långhelgen redan slut. Men å andra sidan är det kort arbetsvecka med paus för skolavslutning. Uppförsbacken inför semestern börjar kännas nu. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.