Fortsätt till huvudinnehåll

Bildskön

Jag lämnade jobbet tidigt idag, hämtade arvsmassorna och satte oss på tåget mot stan. Vi skulle på arvsmassornas nästa fotografering. 
Den här gången skulle de fotas i olika kläder och stilar och det tog sin lilla tid.
Livin da glamour life.
Pyret är banne mig som gjord för det där. Inte vet jag var hon fått det ifrån men hon poserar med både kropp och uttryck utifrån minimala instruktioner. Polarn var betydligt bekvämare den här gången, och tycker att det är roligt, men behöver kanske lite mer tid för att helt kunna slappna av. 
Innan vi gick fick vi förhandstitta på bilderna i kameran, och vilka bilder det blev. Jag är så klart vansinnigt partisk, och alldeles oavsett tokkär i mina arvsmassor, men det var så fina på bilderna att jag blev känslosam. Jag kan knappt bärga mig de veckor det kommer ta innan vi får se resultatet. 

Innan vi lämnade stan åt vi middag på Koh phangan, självklart med banana pancake till efterrätt. 
Det var vi värda allihop.

Jag har aningens svårt att klara av mycket intryck just nu känner jag, så jag är helt slut efter en sån här dag. Bara att promenera i stan känns övermäktigt, att sen hålla reda på både mig själv och arvsmassorna blir helt klart ett projekt. Tack och lov somnade arvsmassorna tidigt så jag kan avrunda den här dagen och satsa på mer energi imorgon. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.