Fortsätt till huvudinnehåll

Dagens

Outfit:
Är det varmt, kallt, regnigt, blåsigt, sommar, vår, höst? Inte helt klart, vilket leder till kläder med en fot i varje årstid.

Cykelverkstad:
Jag noterade att Polarn blev väldigt smutsig på ryggen vid regnväder. Jag noterade att det inte satt något stänkskydd på hennes cykel. Jag noterade att någon jäkel haft sönder det (säkert samma person som under skoltid fipplat med hennes styre så det inte var fastskruvat, helt livsfarligt). Så jag fick montera dit stänkskyddet från Pyrets gamla cykel.
Jag har också lyckats lokalisera var det enerverande gnisslande kom ifrån på Pyrets cykel, och åtgärdat det med cykelolja. Cykelproffs.

Mästertjuv:
Det nya påhittet är att klättra upp på tvättmaskinen för att komma åt trälådan med hårsnoddar och sno några. På morgonen är halva badrumsgolvet fullt av snoddar.

Träning:
Förutom en promenad på ca 3 kilometer för att lämna arvsmassorna på morgonen blev det ett enklare styrkepass, uppdelat i två för ett avbrott för att assistera Polarn i en viktig fråga. Det visade sig att gå på middag hos mamma innan och då äta pannbiff med potatis och stekt lök, med citronmarängpaj till efterrätt, inte var en bra uppladdning för styrketräning. Tvärtom var den överhängande känslan illamående på grund av för mätt lite störande. 

Pryl:
En steamer!
När jag för några år sedan fick höra en person på en fest prata sig varm om det istället för strykjärn kollade jag upp saken. Men då var priserna och storlekarna lite annorlunda. Nu kan en sån här rackare för bara några hundralappar stå redo vid garderoben, för att på 2 minuter fräscha upp det man ska ha på sig. Enklare liv uppskattas ju. 

Godnatt:
Det är inte många minuter per natt hon ligger någon annanstans än i min säng. Och under de minuterna är hon väl i badrummet och snor snoddar. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.