Fortsätt till huvudinnehåll

Det började inte bra

Lagom när jag skulle packa min lunch imorse så att vi kunde komma iväg, hördes ett kras från sovrummet. Lillfjant hade dragit ner krukan med citrusväxten i golvet. Jag är ganska säker på att hon försökte rycka upp plantan, för hon vill ju sno precis allt.
Till kvällen gjorde jag en supersnygg lagning av krukan, eftersom jag inte hade någon annan kruka i samma storlek.
Allt blir snyggt med limpistol! Extra snyggt med pappret som ligger i krukan för att Lillfjant inte ska hålla på att nafsna på jorden och bära iväg små torvbitar. 

Vi kom iväg till skola och jobb till sist. Trots att jag hade regnkappa på, så hade jag uppenbarligen underskattat regnmängden. Jag var dyngsur när jag efter drygt en timme klev in på jobbet. Regnkappan slutade mitt på låret så allt nedanför det var som ett vattenfall, och kappan höll inte tätt heller. Det visade sig vara ett lagom dåligt val att ha jeanskjol eftersom denim torkar vansinnigt långsamt. Kjolen hade inte torkat förrän klockan närmat sig 14. För att bättra situationen bara lite till, så spenderades större delen av förmiddagen i en kall möteslokal.

Det var ju självklart fortfarande regnväder när jag gick hem så då blev jag alldeles blöt igen, efter att ha varit torr i typ 2 timmar. 
Vissa dagar undrar man ju hur det kan krävas att man ska behöva lämna sängen överhuvudtaget. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.