Fortsätt till huvudinnehåll

Energikick

Okej, jag tänkte inte nämna vädret. Alla nämner vädret. Det är helt uppenbart att alla har en åsikt om vädret. Det är äntligen varmt. Det är för varmt. Man får väl vara glad att sommaren äntligen är här. Fast riktigt så här varma ska väl inte Svenska somrar vara. 
Jag älskar sommar och värme. Jag har egentligen inget emot varmt, varmare, varmast. Fast att jobba i en del av en lokal där personal svimmade i en värmebölja för några år sedan är inte lätt. Det är något svårt att fokusera och prestera under de förhållandena, för man blir ju rätt och slätt korkad av den där pressade luften. Men jag har inte svimmat ändå.

Men under värmebölja är det tydligen inte alls salt och vätska som är lösningen, utan sött.
Kollegan kom med fika idag. Han blev så glad när jag visste vilket ställe han handlat baklavan på, som han sa var Stockholms bästa, vilket är vad jag också hört. Han blev ännu gladare när jag kunde beskriva de olika bitarna. Jag blev gladast av alla eftersom jag fick trycka i mig 4 bitar. Skulle lätt kunnat äta upp hela tallriken, hoppas det finns kvar imorgon. 
Men se, efter det så var vi alla lite piggare och hade lite mindre tryckande huvudvärk. Socker är lösningen på alla bekymmer.

Sen kom jag hem till att Pyret och Polarn hade kompishäng. Så jag lagade middag åt 4 uppjagade barn och spelade sedan brädspel i 1,5 timmar med barn som ännu inte lärt sig varken vinna eller förlora. Men det blev ganska rättvist; varje barn blev grymt besviken under ett spel var. Träna var inte möjligt förrän klockan 21 på grund av nämnda kompishäng och värme. Fast jag fick träna på tålamod ganska intensivt innan dess.

Nu är det bara två arbetsdagar kvar innan "vila". 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.