Fortsätt till huvudinnehåll

Sol ändå

Eftersom arvsmassorna har förkylningssymtom men inte är så värst sjuka så släpade jag ut dem i skogen idag. De klättrar på isoleringens väggar redan på dag 2, och det gör jag med.

I skuggan och vinden kändes det att hösten är här, men mitt i solen var det varmt och vackert.
Pyret ville skapa lunchen denna dag och serverade toast med bär och regnbågsost.
Serverad lunch av sina barn, vem kunde tro att det någonsin skulle inträffa? 

Pyret har hittat en gammal stekpanna hon tycker om att använda. När jag skulle diska den undrar jag hur den lyckas bli varm över huvud taget. 

Jag skyller på att jag inte använt den på länge, men att den ser ut så där under är ju en mindre katastrof.
Så jag gick loss på den med allt jag hade, och även om den fortfarande är sliten, så är det en klar förbättring.

Mer utomhusvistelse blev det under eftermiddagen med vår Lillfjant. Hon tog allt mindre tveksamma steg på gräsmattan och upptäckte att man kunde jaga flugor. Så modig och nyfiken. Hon kommer nog tycka om att gå ut på promenader.
Det kommer aldrig den äldre damen göra, men hon vill gärna gå ut på balkongen. Så det gjorde vi. Hon satt i mitt knä medan jag satt och njöt av solen, och arvsmassorna kämpade för att hålla Lillfjant distraherad så hon inte försökte ta sig ut hon med. Jämn fördelning av arbetsbördan tänker jag. 

Imorgon går vi in i vab-dag 3. Jag har redan slut på idéer.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.