Fortsätt till huvudinnehåll

Så var det

Fredagen är här!
Det tog inte många arbetsdagar efter semestern innan jag kom ihåg två saker:
* Vilka tunga ämnen mitt arbete ibland berör.
* Varför jag har så lite socialt liv när jag inte har semester.
Jag är helt slut. Satt och nästintill somnade i soffan klockan fem. Då hade jag ändå en förhållandevis lugn vecka och möjlighet att flexa ut lite tidigare idag. 

Jag känner mig som en rätt tråkig människa när jag i stort sett bara orkar gå till jobbet, träna och ta hand om hem och familj, medan övrig tid går till att vara som någon gammal tv kanal med myrornas krig; ständigt igång men bara en massa brus. Fast som jag och kollegan konstaterade idag; det här hormonella kaoset håller ju bara i sig sådär 10-20 år till, det kanske finns något socialt liv att återgå till då. Om inte den konstanta förvirringen, tröttheten, tankspriddheten, svullnaden och värken har etsat sig fast vid det laget. 


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.