Fortsätt till huvudinnehåll

Skördetider

Jag satte mig på balkongen och klippte min basilika och mynta, för andra gången. Tänkte att de kanske hinner växa på sig för en skörd till innan det blir för kallt för att stå ute.
Det här var dagens skörd:
Nu är frysen laddad för att göra pastarätter och goda drinkar eller desserter ända till nästa sommar. 

Och bara sådär blev det här en odlingsblogg, fast jag inte är någon vidare odlare. 
Det är tydligen också en träningsblogg, fast jag inte är så värst bra på att träna. 
Och kattblogg, fast jag bara har två helt vanliga huskatter.
Och föräldrablogg, fast jag famlar runt i föräldraträsket som alla andra. 

Eller jag vet inte vad det här är för slags blogg om jag ska vara ärlig. Jag skriver för att jag tycker om att skriva, tror jag. Sedan hittar tydligen en del in hit utan att jag helt och hållet vet vilka, men det är ju lite roligt att inte alltid veta. Som när jag föreläser via Zoom och inte ens ser vilka jag pratar för eller vet hur de reagerar. Där sitter jag och pratar för mig själv lite grann, och får i efterhand veta att det var uppskattat. Att föreläsa utan att egentligen vara en föreläsare.
 
Kanske är det vad den här bloggen är; livet som glad amatör. Jag kan visa att jag lyckas ändå tillräckligt bra med mina amatörmässigt insatser för att få skörda lite grann.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.