Fortsätt till huvudinnehåll

Vaaaab!

En vab-dag ska ju vara tillräckligt stimulerande och aktiv för att man ska kunna utvärdera om barnet skulle orka med en skoldag eller inte. Samtidigt som den helst ska vara så pass tråkig att de små liven ser fram emot att få komma tillbaka till skolan. Och kanske inte allt för ansträngande ifall de mår dåligt och borde vila. Det är därför det så mycket mer påfrestande än en vanlig ledig dag, så svår balansgång.

Med det sagt har vi idag:
Pysslat, mest med målarfärg. Medan arvsmassorna målade toarullar målade jag en ask som en gång innehöll en god dryck. 
Förr:
Nu:
Inte för att jag vet vad jag ska ha den till.

Vi gjorde också eget slime.
Och på uteplatsen står en isskulptur och väntar på att frysa, för Polarn skulle haft det som experiment i skolan. Det är bara en liten hink med vatten och några blad i, men hon är taggad. 

Vi tog också en promenad där arvsmassorna ägnade rimligt mycket tid åt att hoppa huvudstupa in i snöhögar och springa uppför backar. Jag bedömer att det visar på en hyfsat frisk nivå. 

Lyckades flika in en aktivitet till mig själv, och virka öron till de där halsdukarna med huvor jag försöker göra till arvsmassorna.
Jag hann självklart utfodra oss alla lite då och då också. Känner mig nöjd med det. Mest nöjd blev jag med middagen.
Tabbouleh med halloumi.

Vabbdagen tog slut, imorgon är det vanligt jobb som gäller. Mindre komplicerade avvägningar då.

Dagens aktivitet 
Började dagen med att ställa mig på crosstrainern och sen göra ett enklare cirkelpass. I övrigt blev det bara den kortare promenaden med arvsmassorna, vilket mest handlade om att stanna och titta på vad de höll på med. Det gav ju i och för sig pulshöjning eftersom jag var tredje minut undrade om de skulle överleva alla kullerbyttor. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.