Fortsätt till huvudinnehåll

Fredag den 13:e, fast den 19:e

Jag är inte särskilt vidskeplig, ganska långt därifrån. Fast igår blev nästan jag övertygad om att det finns ondskefulla krafter i görningen. En helt makalös skitdag.
Förutom att arbetsveckan redan varit så tung att chefen hörde av sig för att kolla hur att jag stod på benen, så fortsatte jävligheterna rada upp sig.

Som att jag fick en mellanblödning, förblödning eller något jävulskap så där nästan en vecka innan mens. Jag vet inte vad kroppen håller på med, men den får gärna ge sig. Det räcker liksom med mer eller mindre konstant mensvärk.

Kanske var det anledningen till att jag som mest orkade en tredjedel av kebabpizzan till middagen. Vilket slöseri på så fantastisk mat. Känns orättvist.

Dessutom, när jag smörjde in ansiktet på kvällen såg jag något röra sig i håret. Japp, en lus. Vad fan. Jag lyckades hålla paniken till nivå av att bara kamma med luskam hundra gånger (eller tvåhundra) och tacka lyckan för att vi hade lusshampo kvar sedan Polarn hade löss förut. Jag lät bli att slita upp arvsmassorna för granskning, men kammade så snart de vaknat tillräckligt (jag höll mig till efter frukost). Medan jag dog äckeldöden när jag hittade källan, skickade jag ut herr B.o.B. att köpa mer lusshamoo. Jag tog en tvätt till också, bara för att. Sen förstår jag att vi kommit lindrigt undan med att under 6 år med barnomsorg bara råkat ut för löss en gång för typ ett år sedan, och då bara en liten lus på ett barn. Men jag skulle ändå vilja tvätta med lusshampo varje dag i en vecka typ. 

Idag höll jävulskapet i sig när vi försökte äta på Max för första gången på en evighet, och de gjorde fel på beställningen två gånger. En hamburgare skulle vara utan grönsaker, men de gjorde båda hamburgarna utan, 2 gånger. Det tog dessutom extremt lång tid att få maten till att börja med. 

Och jag har fått ont i ena knät. Det får ju inte hålla i sig, för kan jag inte ta mina promenader, rundor och crosstrainingpass kommer jag bli galen. 

Inte ens lördagsgodis, snacks, eller piff kunde få mig i riktigt Mello-läge.

Jag ska plocka upp spillrorna och försöka hoppas att livet blir lite mer normaljävligt imorgon. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.