Fortsätt till huvudinnehåll

Dagens

Dacens skor:
Jakten på de bästa vinterskorna fortsätter.
Helly Hansen skorna är supersköna, lätta och varma, men sulorna är hala. Så jag chansade och köpte kängor från Reiker.
De var supersköna, lätta och hade ett bra grepp, men jag frös om fötterna.
Varför ska det vara så svårt?

Dagens katter:
Jag köpte sköna fotpallar för att kunna slappa i soffan på riktigt. Katterna gjorde som katter gör och tog över dem. Om man är försiktig kan man få vila tårna på kanten utan att de ger en allt för ilskna blickar.

Dagens aktivitet:
Sällskap på kvällen när resterande hushållet är på pyjamasklubben.

I övrigt samma lika som vanligt.

Effektivt på vägen till jobbet, snorhalt och långsamt på vägen hem. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.